16/4-09

Hej!

Alla har vi funderingar över saker och ting.
och idag kom jag på en sån här klassiker, som alla alltid tänker på men nästan aldrig talar om,
Jag vet inte om jag vågar ta upp var ifrån jag fick själva tanken, finns någon eller några som kan ta illa vid..

Vad får man säga och vad vill andra veta?
Ta ett exempelt!
nr1: Hej! är allt bra med dig?
nr2: Hej! nje, De e ju inte så bra!
nr1: Nehej, Vad e de då som inte stämmer?
nr2: nja strul med partnern!

Ja, Så börjar man prata om problemet..
Men de finns väl en osklriven regel om vad man säger till någon som man inte har pratat med riktigt ordentligt me på något år å inte umgås med?
eller har jag fel? Kan man säga precis vad man vill å öppna hjärtat helt när man bara möter någon som man känner eller e "bekant" me?
Med någon man inte känner så brukar man ju bara små prata med om vädret å om man bor kvar där man bodde innan, det e väl de vi alla kallar för "etik"?????
Jag bara undrar? Men sammtidigt så är 80% av sveriges invånare så jävla skvaller-kåta att dom faktist VILL veta om allas liv!
Så när man möter någon ska man då blotta sin inre?? Eller ska man ge fan i de?
Jag tror ibland att jag kan blotta lite för mycket om mig själv när jag möter någon, å de e ju inte heller bra.
Men att tala om för någon hur allt e i livet å hur livet leker med en, de e väl något man gör med folk man brukar "skvallra" med. som ett exempel e ju som när jag träffar Jennie.L. Vi träffas inte jämt, Men när vi gör så vill vi ju veta lite saker om varndra å då behöver inte "etikens regler" finnas där, vi träffas ju för att snacka med varndra.
Även om vi inte syns varje vecka som vi kanske vill, Ibland har man tid och ibland inte. Men någon som man inte ens planerar något ihop eller brukar träffa ska man väl inte öppna sig upp till..
jag kan erkänna att jag gör de med en del familje medlemmar som Yvonne.G. även om vi inte träffas jämt så pratar vi gärna om allt mellan himmel och jord och de runt om oss.

Så min fråga till er är: Får man berätta precis vad man vill till någon man inte brukar prata med?
Eller ska man bara le och säga att allt är bra?
ni får gärna kommentera så jag vet om jag tänker fel eller inte!!

//Puss Puss


Kommentarer
Postat av: Evelina

Hmm, ganska knivig fråga ändå det där.

Ibland kan det ju vara skönt att snacka ut med någon som man inte är så där jättenära med...men det skulle kännas knasigt att göra det.

Jag menar, om personen inte ens vet hälften om en så är det väl knappast någon ide att berätta om sånna saker.

Hehe, så med mitt svar så menar jag nog att jag håller med dig. =)

Man ska nog oxå tänka sig för vad man säger och speciellt till vem man säger det till.

Litar man inte på personen så ska man nog passa sig.

Aah, om man inte vill att resten av dennes umgängeskrets ska vetat.

Så ja, man ska nog vara en aning försiktig och kanske säga att det är "bra" till någon som inte har med något av det att göra.



Over and Out

2009-04-17 @ 09:39:03
URL: http://ewwox.blogg.se/
Postat av: Jennie

Trodde först att du menade mej men sen kom jag ju på att jag inte är någon Jennie L längre hehe

2009-04-20 @ 10:09:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0