Fan va sur jag blir!!

Jag var nyss in på någons blogg å läste,, å i april hade den här killen skrivit en grej som gjorde mig sur, Han hade suttit med på en xxxxxx och lyssnat och han visste inget från tidigare, Men då besluta han sig för döma den här personen utan att känna människan, och det gör man fan inte, MAN SKA FAN INTE DÖMMA NÅGON!!  Alla männsikor kräver en chans och i vissa fall två, Men den här människan visste inget om något sen tidigare och hade inte ens pratat med personen i fråga!! Hur fan kan man gå och dömma någon då, Det är okej att yttra sig, Men de kan man väl försöka göra så smidigt som det går, jag e fan inte bättre själv!! Det är jävligt lätt att dömma och jag kan också göra det, Men jag brukar komma på mig själv att det kanske är fel.........?? Jag tycker iallafall att man inte ska dömma någon fören kanske andra till tredje gången man träffar någon, Men ska man ha som mest rätt att dömma någon ska man känna personen innan man yttrar sig helt!!!!

Jag är fan inte bättre själv, Men jag har inte yttrat mig så här grovt!! och ingen annan behöver tycka som jag, Alla har vi våra uppfattningar!! Det spelar ingen roll vilket kön vi e, vilken hudfärg, vilken hårfärg, ögon, mun, näsa, ful, vacker, liten eller stor!! Vi har fan inte rätt till att dömma någon!!! De skulle inte spela någon roll om din granne skulle vara en mutant, Han/hon e säkert underbara som männsikor!!

Alla skvallrar vi och säger elaka saker! Men gränsen för mig går när man dömmer någon man aldrig har träffat!!

Puss och Godnatt, Man måste öppna sig själv och göra sig mottaglig till andra, även om man har hört en massa skit om den personen!!

Kommentarer
Postat av: Freddan Diamant

Tja Tja Jonna



Tack för att du ställde upp i artikelserien. Jag skrev ett långt inlägg om dig, eller nej det gjorde jag inte för efter ett tag kom det att handla mer om mig än dig. Det var inte riktigt meningen att det skulle bli så, men det blev ändå bra.



Jag drar en del slutsatser av dina svar på mina frågor. Du vill köra runt i en rosa pick up och ha en rosa hund till och med, det är alltså så att fröken gillar att synas, eller hur. Att vara i centrum för uppmärksamheten.



Mörka ögon. Ok ögonen är själens spegel, även Sandra gillar grabbar med mörka ögon. Är det så att du är lite svag för de grabbar som inte har ett fläckfritt förlutet och har haft lite problem. Jag säger inte att du stenhårt går igång på "the bad boys" för jag tror att det räcker inte med att de bara är "bad" utan dem lär nog ha en sida till, var lite missförståd och ha någon slags talang med. Rätt eller fel det är vad jag tror, det är så jag tolkar det.



"annars vill jag ha någon som älskar mig för den jag är och talar om det för mig"



Det där är väldigt intressant, för att det är ingen som har svarat så tidigare och jag tror det för att alla tar det för givet. Så här kommer frågan är det du som har dåligt självförtroende och dåliga erfarenheter eller har du insett någon sanning som vi andra helt har missat? Vad tror du? För jag menar det är väl det allt handlar om just det som du säger i den meningen. Det där var nog det svar som lämmande mig mest fundersam.



Citatet som du skrev ner, det är kul och man kan bara tänka sig hur kul det var just då. Allt behöver inte vara så smart hela tiden. Visa saker kan bara få vara roliga, humor är en egen intellegens i sig som jag ser det. Jag vet inte om det är så att jag har snuskig fantasi men försöker du att visa en vild sida av dig själv med det citatet. Om det nu är så, så vet jag redan att du kan vara helt "crazy" även om jag aldrig dirket har sett det.



Så det är så jag har analyserat det och uppfattat det som den amatör psykolog som jag är. Eftersom du kom bort lite i mitt inlägg så tycker jag att du förtjänar en lång kommentar om det du skrev ner som svar på mina frågor.



Jag kommer att tänka på den här historien som Sandra berättade för mig om när du var ute på krogen senast och gjorde bort dig lite, det var fan helt underbart. Man behöver knappast säga till dig att våga mer utan bara skicka en hälsning om att fortsätta köra hårt.





2008-10-17 @ 13:37:11
URL: http://FreddanDiamant.blogspot.com
Postat av: Vanja

Vad sägs om singstar nån helg framöver? :)

2008-10-20 @ 16:32:37
URL: http://vanjaemilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0